luni, 27 martie 2017

Viaţa furată...
Mă gândesc să stric un perete. Iar în el să ascund valori. Să ascund lucruri furate. Doar furate. Dar vezi bine nu am valori furate! Poate ar fi ceva. Să ascund tinereţea furată. Şi fiindcă nu a fost de ajuns cu tinereţea, să pun şi maturitatea furată. Până hăt încoace la… 53-55 de ani. Le-aş pune rame şi titluri pompoase. Apoi să se numească dacă se poate... Renoar, Picasso, poate Aman, Luchian, Grigorescu.
Oare ar face ceva?
Să fie cu anotimpuri de vară şi iarnă. Primăvară şi toamnă. Cu obuziere şi tancuri, ori altceva cu spital. Spital militar. Poate au valoare, poate fac bani. Poate şi viaţa înseamnă valoare? Apoi totul avut în cap ar putea fi ascuns ori are valoare? Dar grijile cotidiene care ne macină pe fiecare în parte? Sunt oare lucruri minuscule? Să le găsească alţii peste ani. Ori poate, mai ştii, ăştia. Iluminaţii! Să spună că fiecare în parte face câte 100000 de euro. Să fiu anchetat şi închis. Poate aşa aş şti că am valoare. Că fiecare zi de penitenţă în ţara mea înseamnă valoarea mea. Că nu am ştiut. Că am avut şi nu mi s-a dat. Că mi s-a luat mai degrabă. Totul!
Dar nu am eu norocul acela. Aşa că las peretele în pace. Apoi dacă-l stric risc să-mi cadă casa pe cap. Poate şi aşa o să cadă. La un cutremur mai mare. Doar reuşesc să mă mint. O fac zilnic. Important este că-mi iese şi bine. Uneori prea bine. Aşa că tac şi-mi spun:
“ Nu, nu te răzbuna. Lasă-i să creadă ca sunt mai puternici. Fă-le jocul, dar nu intra în el.”
Aşa că, murim azi... sau murim mâine! Nu putem şti ce zi va veni. Poate va veni şi ziua noastră? Deschid ochii larg şi mă uit pe geam. Am de plantat un trandafir. Pe cutie este mov deschis. Nu am trandafir mov. Voi vedea!!
Iar timpul se joacă. Mereu cu noi! Facem parte din volumul nostru cu România ascunsă. Noi, figuranţii... Alţii… cu tablourile şi banii!
Nani, nani, puiul mamii,
Somnul dulce să te-ajungă,
Ochişorul să nu-ţi plângă,
Visele să-ţi fie, toate,
Ca izvorul de curate.
Să creşti mândru şi voios,
Puiul mamii, dormi frumos.
Sper să nu fi adormit.
Ţara veghează pentru tine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu